Σε έκθεση που συνέταξε το ανεξάρτητο ευρωπαϊκό Σώμα, αφού πρώτα μελέτησε 509 έγγραφα (συνολικά 5.800 σελίδες περίπου) και είχε 38 συσκέψεις με υπαλλήλους της ΕΚΤ, αναφέρει πως πρέπει να ενισχυθεί η καθοδήγηση που παρέχεται από την ΕΚΤ στο προσωπικό της όσον αφορά στις αξιολογήσεις έγκαιρης παρέμβασης και πως πρέπει να επιδειχθεί μεγαλύτερη μεθοδικότητα.
καιρος σπατα τεταρτη
τεμεσ αε
μούσι χίπστερς
Οι ελεγκτές επισημαίνουν επίσης ότι η ΕΚΤ αρνήθηκε να παράσχει σημαντικά αποδεικτικά στοιχεία που είχε ζητήσει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο. Αυτό επηρέασε αρνητικά το έργο του ελέγχου στο βαθμό που το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο ήταν μεν σε θέση να εξαγάγει συνολικά συμπεράσματα για τον σχεδιασμό των διαδικασιών που εφάρμοζε η ΕΚΤ, αλλά όχι να επιβεβαιώσει την εν τοις πράγμασι αποτελεσματικότητα της διαχείρισης κρίσεων από αυτήν.
Παραβιάσεις που δεν αναφέρθηκαν
Σύμφωνα με τους ελεγκτές, το επιχειρησιακό πλαίσιο της ΕΚΤ για τη διαχείριση κρίσεων παρουσιάζει ορισμένες αδυναμίες και υπάρχουν ενδείξεις αναποτελεσματικής εφαρμογής του. Οι κατευθυντήριες οδηγίες για τις αξιολογήσεις έγκαιρης παρέμβασης δεν είναι επαρκώς ανεπτυγμένες και δεν καθορίζουν αντικειμενικά κριτήρια ή δείκτες βάσει των οποίων θα μπορούσε να διαπιστωθεί αν μια τράπεζα έχει περιέλθει σε κατάσταση κρίσης. Δεν υπάρχει καθοδήγηση σχετικά με το ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος άσκησης των εξουσιών που διαθέτει η ΕΚΤ στο πλαίσιο συγκεκριμένων σεναρίων, και οι κατευθυντήριες οδηγίες για την αξιολόγηση του κατά πόσον ένα ίδρυμα «τελεί σε κατάσταση αφερεγγυότητας ή επαπειλούμενης φερεγγυότητας» είναι ελλιπείς από την άποψη της εμβέλειας και του βαθμού λεπτομέρειάς τους.
«Έχουν αναπτυχθεί διαδικασίες για την αξιολόγηση των σχεδίων ανάκαμψης των τραπεζών και χρήσιμα εργαλεία και καθοδήγηση έχουν τεθεί στη διάθεση των υπευθύνων για την αξιολόγηση. Εντούτοις, τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων των σχεδίων ανάκαμψης δεν χρησιμοποιούνται συστηματικά για την αναγνώριση και την αντιμετώπιση κρίσεων», τονίζεται στην έκθεση.
Ακόμη, στην έκθεση αναφέρεται πως εντοπίστηκαν στοιχεία που υποδήλωναν ότι οι Μεικτές Εποπτικές Ομάδες δεν τηρούν τις διαδικασίες διαχείρισης κρίσεων της ΕΚΤ σε όλες τις περιπτώσεις. Παραδείγματος χάριν, ορισμένες παραβιάσεις των δεικτών του σχεδίου ανάκαμψης δεν είχαν αναφερθεί στο Τμήμα Διαχείρισης Κρίσεων, όπως έπρεπε να είχε γίνει.
«Δεν ήμαστε σε θέση να επιβεβαιώσουμε ότι οι δραστηριότητες διαχείρισης κρίσεων, όπως οι επίσημες αξιολογήσεις της έγκαιρης παρέμβασης, ελήφθησαν υπόψη, ακόμη και σε περιπτώσεις παραβιάσεων σημαντικών ρυθμιστικών κανόνων, μολονότι, σε ορισμένες περιπτώσεις που εξετάσαμε, μας αναφέρθηκε ότι εφαρμόζονταν ήδη εποπτικά μέτρα ή μέτρα έγκαιρης παρέμβασης για τον περιορισμό του αναφυόμενου προβλήματος», τονίζουν οι ελεγκτές και διατυπώνουν σειρά συστάσεων για τη βελτίωση της διαχείρισης κρίσεων από την ΕΚΤ. Στις συστάσεις αυτές περιλαμβάνονται η καλύτερη αξιοποίηση των γνώσεων που έχει αποκτήσει η ΕΚΤ από αξιολογήσεις σχεδίων ανάκαμψης και η διασφάλιση της ποιότητας των περιουσιακών στοιχείων των ιδρυμάτων των οποίων η χρηματοοικονομική κατάσταση έχει επιδεινωθεί σημαντικά.
Η απάντηση της ΕΚΤ
«Κατανοούμε τη σημασία θέσπισης διαδικασίας για την παρακολούθηση με κεντρικό τρόπο όλων των παραβιάσεων εποπτικών απαιτήσεων. Επί του παρόντος διενεργούνται εργασίες για αυτό το ζήτημα. Όσον αφορά τις παραβιάσεις των ορίων ενεργοποίησης των σχεδίων ανάκαμψης, δεδομένου ότι, εκτός από τα κατώτατα όρια, το σχέδιο κάθε ιδρύματος περιλαμβάνει διαφορετικούς δείκτες ανάκαμψης με διαφορετικά κατώτατα όρια, η παρακολούθησή τους δεν μπορεί να γίνει εύκολα με κεντρικό τρόπο. Ωστόσο, σύμφωνα με την οδηγία για την ανάκαμψη και την εξυγίανση των τραπεζών απαιτείται από τα ιδρύματα να κοινοποιούν - χωρίς καθυστέρηση - τυχόν απόφαση για την ανάληψη δράσης η οποία αναφέρεται στο σχέδιο ανάκαμψης ή τυχόν απόφαση για τη μη ανάληψη τέτοιας δράσης. Η μη συμμόρφωση με αυτές τις απαιτήσεις κοινοποίησης μπορεί να επιφέρει κυρώσεις», απάντησε για ένα από τα κομβικά θέματα της έκθεσης η ΕΚΤ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου