Οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ δεν μπορούν να εκτελέσουν τις συνταγές για γυαλιά οράσεως από την 1η Οκτωβρίου, οπότε τέθηκε σε ισχύ το νέο σύστημα αποζημίωσης, καθώς οι οπτικοί δεν δέχονται τα voucher. Την ευθύνη για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί έχουν οι οπτικοί, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας, ο οποίος στέλνει αποφασιστικό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι το μέτρο θα υλοποιηθεί.
ξυπνήστε πάνος τζαβέλας στίχοι
«Το υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΠΥΥ, καταβάλλοντας μια μεγάλη προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, έχει καταφέρει να αλλάξει βασικά προβλήματα που χρόνιζαν. Μεταξύ άλλων και τη συμβασιοποίηση μεγάλων κατηγοριών όπως, Υγειονομικό υλικό, Ορθοπεδικά, Σκευάσματα Ειδικής Διατροφής, Οξυγονοθεραπεία κ. α. Με αυτές τις αλλαγές οι πολίτες από το 2017 δεν προπληρώνουν πλέον για τα είδη αυτά και σταμάτησε η ταλαιπωρία τους - να στήνονται στις ουρές - για να πάρουν πίσω τα ποσά που δικαιούνται. Η νέα αυτή διαδικασία έφερε και μια ακόμα σημαντική αλλαγή, τον ποιοτικό έλεγχο στα χορηγούμενα προϊόντα, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό, ότι οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε προϊόντα πιστοποιημένα και ποιοτικά.
Τα οπτικά είδη, μια δαπάνη που αγγίζει τα 50 εκατομμύρια ετησίως, είναι μια παροχή που υλοποιείται ακόμα με τον παλιό τρόπο, δηλαδή με προπληρωμή από τους ασφαλισμένους και στη συνέχεια υποβολή της δαπάνης στα κατά τόπους σημεία εξυπηρέτησης του ΕΟΠΥΥ για απόδοση αυτής της δαπάνης. Αυτό συμβαίνει ακόμα διότι οι οπτικοί από την πρώτη στιγμή αρνήθηκαν τη συμμετοχή στη νέα διαδικασία με τις συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ. Η υπογραφή αυτών των συμβάσεων με τα καταστήματα οπτικών, θα επέτρεπε στους πολίτες να επωφεληθούν από τις νέες ρυθμίσεις, αλλά οι οπτικοί, έχουν με κάθε τρόπο εναντιωθεί στη νέα διαδικασία» αναφέρει ο κ. Πολάκης και απαντά στα επιχειρήματα που προβάλλουν οι οπτικοί:
- Ο ΕΟΠΥΥ δεν χρωστάει ληξιπρόθεσμα στους οπτικούς. Τα ταμεία τα οποία εντάχθηκαν σε αυτόν είχαν υποχρεώσεις (από το 2012) και τα οποία ο ΕΟΠΥΥ έχει εξοφλήσει. Οι λοιπές υποχρεώσεις αφορούν τον ΕΦΚΑ και οι οπτικοί το αποκρύπτουν.
- Σε όλο το σύστημα αποζημίωσης μέσω ΕΟΠΥΥ, όλοι οι πάροχοι λαμβάνουν τις γνωματεύσεις για τις πράξεις που εκτελούν (διαγνωστικά, φαρμακεία, υγειονομικό υλικό, φυσικοθεραπευτές, νοσηλείες κλπ.) και τα υποβάλλουν στον ΕΟΠΥΥ για αποζημίωση κάθε μήνα. Οι επιχειρήσεις αυτές εξακολουθούν να πληρώνουν τους εργαζομένους τους, και να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Γιατί δεν θα μπορέσουν οι οπτικοί;
- Ο ΕΟΠΥΥ σήμερα, πληρώνει τους παρόχους του σε διάστημα περίπου 2 μηνών από την υποβολή της δαπάνης, όταν το 2015 η αποπληρωμή ξεπερνούσε τους 4-5 μήνες. Αυτό οι οπτικοί το γνωρίζουν. Γιατί το αποσιωπούν;
- Το ποσό αποζημίωσης είναι 100 ευρώ ανά περίπτωση (ανά ΑΜΚΑ), και δεν είναι άγνωστο προς τους οπτικούς. Ο κλειστός προϋπολογισμός έχει καθοριστεί στα 50 εκατ. ετησίως και για το 2018 θα κλείσει κάτω από τα 48 εκατ. ευρώ, που σημαίνει ότι το ποσό υπερκαλύπτει την αιτούμενη δαπάνη και δεν θα υπάρχει clawback.
- Οι οπτικοί σήμερα, είναι από τις ελάχιστες κατηγορίες παρόχων που λαμβάνουν το ποσό από τους ασφαλισμένους επιτόπου, στο ταμείο. Οι άλλοι περίπου 30.000 συμβεβλημένοι πάροχοι που επίσης εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες καθημερινά, δεν λαμβάνουν το ποσό και αυτές οι επιχειρήσεις είναι σε πολλές περιπτώσεις μικρομεσαίες ή ακόμα και ατομικές. Γιατί θα πρέπει να εξαιρεθούν οι οπτικοί;
- Η πιστοποίηση είναι απαραίτητη, ώστε να υπάρχει η εγγύηση τόσο στους πολίτες όσο και στο ίδιο το σύστημα υγείας, ότι οι πάροχοι τηρούν τη νομοθεσία, εφαρμόζουν κανόνες και χορηγούν προϊόντα πιστοποιημένα και κατάλληλα για τις ανάγκες των πολιτών. Γιατί δεν το θέλουν αυτό οι οπτικοί; Τι φοβούνται;
Το υπουργείο Υγείας ζητά από τους πολίτες «να σταθούν δίπλα του στην προσπάθεια που καταβάλλει για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος, την παροχή πιστοποιημένων και ποιοτικών υπηρεσιών και την απαλοιφή κάθε ταλαιπωρίας των ωφελούμενων ασφαλισμένων. Τους ζητά να σταθούν αρωγοί στη προσπάθεια να σπάσει και αυτό το κατεστημένο, καθώς και όποια άλλα έχουν απομείνει από τις παλιές, γνωστές σε όλους μας, φαύλες εποχές.
Ταυτόχρονα, στέλνουμε το μήνυμα στο σύνολο των επιχειρήσεων που συναλλάσσονται με το δημόσιο, ότι οφείλουν να τηρούν την κείμενη νομοθεσία σχετικά με τη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και όχι να εισπράττουν από το δημόσιο (έμμεσα) παρακάμπτοντας τους νόμους. Αν οι οπτικοί υπολογίζουν ότι δια του εκβιασμού των ασφαλισμένων θα αποτελέσουν εξαίρεση, θα μας βρουν απέναντι και αποφασισμένους, όχι μόνο εμάς αλλά και κάθε πολίτη που επιζητά να εξυπηρετηθεί με σεβασμό και αξιοπρέπεια. Οι τακτικές προηγούμενων εποχών, που ο πολίτης χρησιμοποιούνταν χωρίς να είναι εκείνος το επίκεντρο, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Κι επειδή οι υπηρεσίες και οι παροχές υγείας δεν μπορεί να έχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά, πρέπει όλοι να συμβάλουμε σε αναβαθμισμένες και ποιοτικές υπηρεσίες με τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του δημόσιου χρήματος.
Ξεκαθαρίζουμε λοιπόν σε όλους τους τόνους και προς κάθε ενδιαφερόμενο, ότι με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο, οι πολίτες δικαιούνται να εκτελέσουν τις γνωματεύσεις τους στα καταστήματα οπτικών χωρίς να πληρώσουν, δίνοντας το voucher στο κατάστημα. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, καλούμε τους οπτικούς και τις υγιείς επιχειρήσεις τους να συμβάλουν και αυτοί με τη σειρά τους, όπως χιλιάδες άλλες επιχειρήσεις υγείας, στην καλύτερη και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών και στην εξυγίανση του χώρου τους» καταλήγει ο Παύλος Πολάκης.
οργανα σωματος αγγλικα
level cafe ηρακλειο κρητης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου